4

OPDRACHT

Op maat Sound Logo voor Ricoh

OPDRACHTGEVER

Ricoh Nederland BV

CONCEPT Zintuiglijke marketing

Momoko ontwikkelde voor Ricoh Nederland een op maat sound logo dat de merkbeleving en haar onderscheidend vermogen in de concurrerende omgeving van de documentoplossingen versterkt.

Hoe klinkt Ricoh? Voor het ontwikkelen van het geluid van het merk zijn de kernwaarden van Ricoh’s nieuwe positionering als uitgangspunt genomen. Slimme technologie, IT-gerelateerd (document solutions) en Easy (to use) waren enkele van deze kernwaarden.

Toepassingen: commercials op nationale radio, www.ricoh.nl, informatiezuilen in receptiehal hoofdkantoor en op evenementen, Ricoh’s televisiekanaal, mobiele telefoons medewerkers en op termijn ook als soundscape te beluisteren in Ricoh’s stands op evenementen.

RESULTAAT

Het Sound Logo wordt inmiddels intensief ingezet bij radiocommercials op de Nederlandse radio en voor de overige interne communicatie-instrumenten zoals alle mobiele telefoons van werknemers van Ricoh Nederland.

IN SAMENWERKING MET

SonicPicnic Utrecht

Ricoh Soundlogo


Ricoh Radiocommercial