3

OPDRACHT Gebiedsvisieontwikkeling

Ontwikkel een prikkelende visie voor het Haagse NS-station Hollands Spoor die de positieve beleving van de OV-reizigers, buurtbewoners en stationsomgevinggebruikers intensief zal verbeteren. Aanleiding is de opdracht van de Minister voor Verkeer en Waterstaat aan NS Poort om mee te helpen met het ontwikkelen van stadsdelen, onder andere door stations te verbinden met de buurt.

OPDRACHTGEVER

NS Poort

CONCEPT RAILTROPOLE, your international neighbourhood

Momoko en Right Media creŽerden een innovatieve gebiedsvisie voor het gebied in en rondom station Hollands Spoor die ook kan worden toegepast voor andere treinstations in multiculturele buurten zowel in Nederland als daarbuiten. Het betreft een symbiose van gebiedsontwikkeling, citymarketing en reizigersbeleving, waarvoor Momoko de term Railtropole introduceerde.

De Railtropole reikt de omwonenden letterlijk de hand om naar binnen te komen en een rol te spelen in de interculturele stadsbuurt die het wil zijn.

Voor de 'railtropolisering' van Hollands Spoor ontwikkelde Momoko deelvisies op het gebied van Retail, Hosting, Communicatie, Verblijfservaring, Safe Haven, News & Entertainment, Events, Afleiding en Natuur.

RESULTAAT

De opdrachtgevers van NS zijn zeer enthousiast over deze visie en onderzoeken momenteel de mogelijkheden tot implementatie.

IN SAMENWERKING MET

Frank van Eijk van Right Media BV
Rens Martens van - R E N S - grafisch ontwerp & typografie
De naam 'Railtropole' (en direct afgeleiden daarvan) is een geregistreerde merknaam van Momoko Concepts.