4

OPDRACHT conceptontwikkeling pilotstore

Ontwikkel een concept inclusief kleuradvies voor de nieuwe pilotstore van Groeneveld Opticiens. Het concept dient bestaande klanten te behouden en nieuwe klanten aan te trekken.

OPDRACHTGEVER

Opticienketen Eye Wish Groeneveld Benelux

CONCEPT

Kleur & inrichtingsconcept voor alle Eye Wish Groeneveld winkels & communicatie (identiteit inclusief logo), Ook ingezet voor TV-commercials, website en drukwerk. Het zwart/wit in combinatie met het citroenachtige geel is gekozen vanuit de psychologische invloed van kleur. Zwart/wit staat voor precisie en deskundigheid. Het is geďnspireerd door de ouderwetse oogtestposters met de grote en kleine letters. De letters zijn eveneens groot terug te vinden als speels element in de winkels en refereren aan het contact dat de klant maakt met de opticien middels het gebruik van de poster. Het citroen/limoenachtige geel is gekozen voor haar verwelkomende en frisse (dit is nieuw) uitstraling.
Eye Wish heeft met dit concept een hoog onderscheidend vermogen gegenereerd ten opzichte van haar concurrenten en andere winkels in de ‘high street. De verkoopcijfers tonen dat het de klanten aanspreekt.

RESULTAAT

Scherpe omzetverhoging & sterk onderscheidend vermogen temidden van andere winkels en in communicatie-uitingen. Het pilotstore concept had een dusdanig positieve invloed op de verkoopcijfers dat het ontwerp vrij snel werd geïmplementeerd in alle Eye Wish Groeneveld winkels in de Benelux.

IN SAMENWERKING MET

reclamebureau UbachsWisbrun Amsterdam. Architect: Daan Ament.